La Bella Principessa och många, många fler

Jag fick kritik för mitt klädval.
Jag fick smaklös zucchini och överkokt pasta; jag fick huvudvärk och svindel i hjärnan.
And there was light.
Vi började, som alltid, resan i en ringlande toalettkö bestående av två personer. När duschritualer och tandborstningsceremonier var avklarade satte vi kursen mot Eriksberg. Jag hade aldrig varit där förut. Det hade min moder. Till trumvirvlar och pianosolon rullade vi in på parkeringen. Skylten var stor, ingången ordinär.
Ett ord: cyborger. Vad annars? Med hörlurar likt svarta glorior runt våra huvuden klev vi in i en värld av marmor, pergament, bly och bläck och pekskärmar. En torr farbror lade fascinerande berättelser i mina örongångar. Och på något sätt var jag både åtta och åttio år gammal, just där.

Vi landade mjukt bland textilierna på IKEA. Det gjorde vi faktiskt.
Möjligtvis skrapade vi armbågarna på stålkorgarna, men det var lätt att plåstra om.






Ditt namn:
Kom ihåg?

E-mail:

URL:

Din kommentar: